english version
Hasła biblijne na dzisiaj Ukryj hasła biblijne

Obóz młodzieży w Koszelówce

W dniach 3-14 sierpnia 2009 r. blisko 120 osób z całego kraju przebywało w małej miejscowości Koszelówka k. Płocka na obozie dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.

Oto, co pisze na temat obozu, jedna z uczestniczek, Bogusia Szarzec:

Koszelówka to wieś położona nad Jeziorem Zdworskim (ok. 25 km od Płocka). Nasz ośrodek, Zacisze – Bis, znajdował się nad samym jeziorem, więc w sprzyjających warunkach pogodowych mogliśmy korzystać z uciech wodnych (pływanie, kajaki, zjeżdżalnia), jak też podziwiać zachód słońca. Oprócz tego kadra organizowała również warsztaty sportowe, np., baseball, rugby, koszykówka, siatkówka, piłka nożna. W jednym dniu uczestniczyliśmy też w międzygrupowej olimpiadzie sportowej, podczas której najciekawszą konkurencją było rzucanie w dwóch opiekunów gąbkami nasączonymi wodą.

Gdy słońce nie dopisywało, zajęcia odbywały się w budynku, m. in. „plotkowanie” (plecenie bransoletek z muliny), gry planszowe, malowanie na szkle, robienie masek gipsowych, kursy tańca towarzyskiego oraz amerykańskiego.

Codziennie rano o godz. 6.27 chętni mogli pobiegać, jednak większość wolała pospać do godz. 7.00, kiedy budziła nas muzyka. Później każdy miał możliwość indywidualnego studium biblijnego i modlitwy, czyli tzw. „cichy czas”. Po śniadaniu spotykaliśmy się na rannej społeczności, gdzie śpiewaliśmy pieśni oraz słuchaliśmy fragmentów z Biblii (głównie z księgi Psalmów). Następnie rozchodziliśmy się do grup i dyskutowaliśmy na różne tematy z życia młodzieży (np. relacje w rodzinie, szkoła, uzależnienia, zaangażowanie w parafii). Czas do obiadu wykorzystywaliśmy według upodobań sportowych i artystycznych. Po obiedzie sjesta, a dla chętnych „wakacyjne kino” lub dalsza część warsztatów. Na wieczornej społeczności, podczas której również wiele śpiewaliśmy, słuchaliśmy ciekawych wykładów na temat Boga, szatana, grzechu, kondycji człowieka, dzieła Pana Jezusa, drogi wiary i wytrwałości w codziennym życiu. Dzień kończył się „dobranocką”, czyli bajką z morałem. Niby zawsze podobny plan dnia, ale na nudę trudno było narzekać.

Jednego dnia odwiedziła nas grupa Polonusów z Syberii, z Górnego Ałtaju, która ciekawie opowiedziała nam (w j. polskim) o ich codziennym życiu. Pokonali pociągiem 5,5 tys. km(!), aby dotrzeć do Polski (kraju swoich przodków). Cały dzień spędzony z gośćmi pozwolił bardziej szczegółowo poznać życie i kulturę ludzi żyjących daleko poza granicami kraju.

W niedzielę pojechaliśmy do Płocka, gdzie odbyło się nabożeństwo młodzieżowe, które prowadzili: ks. A. Woltman (płocki proboszcz) oraz ks. M. Czyż (duszpasterz obozu). O oprawę muzyczną zadbał obozowy zespół instrumentalno-wokalny. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia z parafianami, większość poszła do ZOO, gdzie można było zobaczyć (ku uciesze niektórych) jedyne pingwiny w Polsce, pozostała grupka odbyła ekumeniczną wycieczkę po Płocku, zwiedzając m. in. starokatolicki kościół mariawitów, katedrę rzymskokatolicką oraz cerkiew prawosławną.

Każda grupa otrzymała na początku turnusu kilka zadań do wykonania, których wyniki trzeba było zaprezentować na forum (niektóre wymagały one prawdziwych poświęceń). Swoje zdolności i kreatywność mogliśmy wyrazić także podczas tzw. Przeglądu Młodych i Talentów. Nie obyło się bez płaczu.....ale ze śmiechu.

Niestety, po 10-u dniach przyszedł czas pożegnania. Obóz minął niezwykle szybko, tak jak wszystkie wartościowo spędzone chwile. Teraz pozostaje nam czekać do następnego roku i obozu, choć możemy się spotykać w grupach młodzieżowych oraz na innych imprezach kościelnych – najbliższa to Ogólnopolski Zjazd Młodzieży Ewangelickiej w Białymstoku (25-27 września).

W imieniu uczestników chciałabym podziękować naszej kochanej kadrze (podaję w kolejności alfabetycznej): Tymoteusz Bujok, Piotr Chwastek, Justyna Czyż, ks. Mirek Czyż (duszpasterz), Ela Danel, Agnieszka Hussarek, Adrianna Malik, Dorota Podżorska, Marcin Podżorski (kierownik), Adam Rakus, Joanna Sztwiertnia, Kasia Wesner-Macura, Magda Wesner. Obóz odbywał się pod patronatem Centrum Misji i Ewangelizacji Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce.