Zaproszenie na Warsztaty Wokalne

Bładnice, 11 marca 2017 r.

11.03.2017

Prowadząca: Julieta González-Springer – śpiewaczka, dyplomowana w dziedzinie muzyki średniowiecznej i barokowej w Centrum Muzyki Dawnej (Haute École de Musique w Genewie), Szwajcaria.


Zaproszenie na Warsztaty Wokalne

„Muzyka i śpiew są wyrazem prawdziwej radości i wdzięczności w sercach czcicieli Boga. Marcin Luter, jako wierny uczeń św. Augustyna, przywiązywał ogromną wagę do roli muzyki w liturgii. Muzyka jego zdaniem była przede wszystkim nośnikiem Słowa Bożego, służyła jego głoszeniu. Od początku Reformacji jednym ze źródeł, z których Luter czerpał inspiracje dla swojej liturgicznej muzyki był chorał gregoriański, którego teksty i melodie były często nieco zmieniane, ale ich użycie wyraża nacisk Reformacji Kościoła na zachowanie tradycyjnych korzeni, które miały karmić chrześcijan przez wieki”.

 

Co jest tematem warsztatów:

 

Warsztaty podejmują ważną tematykę związaną ze śpiewem. Celem warsztatów jest rozwijanie wiedzy i praktyki w zakresie modalności oraz rozbudzenie przyjemności wypływającej ze wspólnego muzykowania. Warsztaty będą prowadzone w formie kursu gdzie zamysłem organizatorów i prowadzące jest stworzenie grupy miłośników śpiewu, którzy będą uczęszczać cyklicznie na spotkania i rozwijać swój talent śpiewaczy.

 

Warsztaty te są przeznaczone dla wszystkich zainteresowanych i chętnych rozwijać swoje umiejętności niezależnie od poziomu wykształcenia.

 

Warsztaty obejmują:

- Podstawy emisji głosu.

- Śpiew jednogłosowy. Chorał gregoriański i chorał luterański z pierwszych lat Reformacji.

- Praktyczne wprowadzenie w modalność.

- Możliwość skorzystania z dodatkowej lekcji indywidualnej.

 

Prowadząca będzie opierać pracę warsztatową z uczestnikami na modelu historycznym (ustnym przekazie i zapamiętywaniu). Nie jest wymagana umiejętność czytania neumów lub innego rodzaju notacji muzycznej, ale tym to co jest konieczne to chęć śpiewania w grupie. Umiejętności wokalne mile widziane.

 

Czas trwania: 1 dzień : 11 Marzec 2017

Sobota (9:00 – 12:00 i 13:00 -16:00).

Istnieje możliwość udziału w lekcjach indywidualnych, które będą prowadzone już od piątku popołudnia.

 

Limit aktywnych uczestników: W celu osiągnięcia maksymalnej wydajności 15 do 20 osób.

 

Miejsce: Parafia Ewangelicko-Augsburska w Bładnicach

43-430 Skoczów, Bładnice Dolne ul. Bładnicka 230

www.bladnice.luteranie.pl

 

Zapisy i szczegóły: Do 7 marca pod adresem emailowym: warsztaty@organy.edu.pl

  

Zapraszamy do skorzystania z tej niesamowitej przygody pod okiem wybitnego muzyka.

 

Koszt:

Warsztaty Sobota – 60zł z wyżywieniem 

Lekcja Indywidualna – 60 zł

Warsztaty oraz Lekcja Indywidualna - 100 zł

 

Kilka słów o prowadzącej warsztaty:

 

Julieta González – Springer, sopran

Urodzona w Meksyku, posiadająca polskie obywatelstwo, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum).

 

Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Rosarum” (dyr. Susi Forfoglia), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jacaras” (dyr. Piotr Zaleski), „Concerto Polacco” (dyr. Marek Toporowski) oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Marcinem Armańskim, Norbertem Petry (Metz). Współpracuje także z gitarzystką Anną Pietrzak, wykonując w duecie przede wszystkim muzykę hiszpańską i iberoamerykańską. Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska Akademia Gitary, Forum Musicum (Wrocław), Polska Akademia Gitary, Festiwal „Banchetto Musicale” w Wilnie, Festiwal „Fide et Amore” w Żorach oraz Muzyka w Starym Krakowie (Ordo Virtutum, Hildegard Von Bingen), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna.

 

Jej repertuar obejmuje muzykę dawną, współczesną, tradycyjną oraz klasyczną meksykańską, iberoamerykańską i polską, którą chętnie propaguje także za granicą.


  • W co wierzymy?

    Biblijną naukę Kościoła Ewangelicko-
    Augsburskiego streszczają 4 zasady.

    sola Scriptura - jedynie Pismo
    sola Gratia - jedynie Łaska
    sola Fide - jedynie Wiara
    solus Christus - jedynie Chrystus

    czytaj więcej
  • Galeria fotografii

    • Rodzinne spotkanie
      Rodzinne spotkanie
    • Synod zakończył obrady
      Synod zakończył obrady
    • Synod wybrał Prezesa
      Synod wybrał Prezesa
    • Synod Kościoła w Warszawie
      Synod Kościoła w Warszawie
    • 25 lat Augustany
      25 lat Augustany
    • Bezsenna czyli dobra
      Bezsenna czyli dobra
    • Fundusz stypendialny im. bpa Szurmana
      Fundusz stypendialny im. bpa Szurmana
    • Abp Jeremiasz nie żyje
      Abp Jeremiasz nie żyje
    • Życzenia od Załogi CME
      Życzenia od Załogi CME
    • Bezsenna noc 2017
      Bezsenna noc 2017
  • O naszym Kościele

  • Kalendarz wydarzeń

    «Kwiecień 2017»
    Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
                01
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30