Konsultacje prawne, superwizyjne, mediacyjne

W ramach poradnictwa Centrum Mediacji i Poradnictwa KEA dostępne są konsultacje w trzech obszarach:

Konsultacje prawne

każdy wtorek od 19.00 do 20.00

telefon 606 898 111

Konsultacje obejmują:

  • zagadnienia z zakresu prawa kościelnego obowiązującego w Kościele ewangelicko-augsburskim,
  • relacje państwo – Kościół Ewangelicko-Augsburski w RP,
  • zawieranie umów z pracownikami i współpracownikami parafii i innych kościelnych osób prawnych (z wyłączeniem ubezpieczeń społecznych i zagadnień podatkowych),
  • zawierania umów z podmiotami zewnętrznymi (z wyłączeniem ubezpieczeń społecznych i zagadnień podatkowych).

Konsultacje prowadzi Agnieszka Filak LL.M. – prawnik, specjalista z zakresu prawa kościelnego i wyznaniowego.

Rozmowy prowadzone w ramach poradnictwa prawnego mają charakter poufny. Doradztwo prawne jest odpłatną formą poradnictwa.

Kontakt telefoniczny lub SMS-owy: 606 898 111.

Kolejne konsultacje, ustalane są w dogodnym terminie i w formie dla obu stron, są już płatne. Spotkania stacjonarne odbywają się w Warszawie lub w Łodzi, a także – w indywidualnych przypadkach – online za pośrednictwem platformy Zoom.

Konsultacje superwizyjne
każdy wtorek od 19.00 do 20.00

telefon 504 213 911

Superwizja to praktyczna i profesjonalna forma poradnictwa, której celem jest pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą zawodową bądź wolontariacką i relacjami, które w niej panują.

Superwizja jest pomocna m.in. w:
rozumieniu procesów, które zachodzą w relacjach z innymi, rozwoju osobistym, badaniu jakości swojej pracy i jej polepszaniu, podejmowaniu decyzji o dalszej pracy/wolontariacie/służbie, planowaniu swojego rozwoju zawodowego, przeciwdziałaniu syndromowi wypalenia zawodowego, poprawie relacji między współpracownikami, usprawnianiu pracy w zespole, analizie swoich zadań, przepracowywaniu trudnych sytuacji, procesie reorganizacji itp.

Korzystanie z superwizji nie jest ograniczone do żadnej grupy zawodowej czy środowiskowej. Superwizja to poszukiwanie rozwiązań i koncentrowanie się na Tobie i Twojej roli w celu podnoszenia jakości pracy/wolontariatu/służby i relacji, które w tych miejscach panują, mając na uwadze egzystencjalny i duchowy wymiar życia.  Superwizja może być prowadzona indywidualnie lub w grupach, może także podlegać jej cały zespół pracowników i/lub wolontariuszy.

Superwizor i superwizant(-ka)/grupa/zespół każdorazowo zawierają kontrakt, który obejmuje zakres
i sposób pracy, jego ramy czasowe i koszty.

Korzyści z superwizji m.in.:

  • wzrost umiejętności radzenia sobie ze stresem,
  • polepszenie jakości pracy i relacji w niej panujących,
  • odkrywanie i rozwijanie swojego twórczego potencjału,
  • zmierzenie się z trudnościami i konfliktami i rozwój zdolności ich rozwiązywania,
  • zwiększenie poczucia wpływu na pracę i środowisko pracy,
  • zwiększenie świadomości potrzeby zmian i pracy nad sobą,
  • wzrost/rozwój umiejętności radzenia sobie z osobami trudnymi,
  • przejście przez czas reorganizacji.

Konsultacje superwizyjne prowadzą certyfikowani superwizorzy akredytowani przez Towarzystwo Poradnictwa i Psychologii Pastoralnej w Polsce – Bożena Giemza, ks. Grzegorz Giemza.
Rozmowy prowadzone w ramach konsultacji superwizyjnych, podobnie jak każda rozmowa superwizyjna, mają charakter poufny. Superwizja jest odpłatną formą poradnictwa.
Kontakt telefoniczny: 504 213 911

Kolejne konsultacje, ustalane są w dogodnym terminie i w formie dla obu stron; są już płatne. Spotkania stacjonarne odbywają się w Warszawie, a także – w indywidualnych przypadkach – online za pośrednictwem platformy Zoom lub komunikatora Skype.

Konsultacje mediacyjne
każdy wtorek od 19.00 do 20.00

telefon 506 788 871

Mediacja to jedna z krótkoterminowych metod rozwiązywania sporów z udziałem neutralnej osoby trzeciej, której zadaniem jest pomoc stronom zaangażowanym w spór w osiągnięciu wspólnie akceptowalnego rozwiązania.

Mediacja, koncentrując się na potrzebach i interesach uczestników konfliktu daje możliwość wypowiedzenia swoich racji w sposób spokojny i przemyślany, co jest możliwe dzięki obecności mediatora, który asystuje stronom i wspomaga je w dojściu do porozumienia. Celem jego działania jest przede wszystkim usprawnienie lub umożliwienie przeprowadzenia rzeczowej rozmowy o problemie.

Korzyści z mediacji m.in.:

  • Mediacja jest na ogół bardziej skuteczna i tańsza niż proces sądowy,
  • Pozwala na osiągnięcie stosunkowo szybkiego i trwałego wyniku w postaci spisanego porozumienia,
  • Rozpoczynając mediację strony niczego nie ryzykują, gdyż każda z nich w każdej chwili może odstąpić od udziału w niej,
  • Poufność i prowadzenie rozmów w warunkach prywatności, pozwala na otwartość, szczerość i ochronę reputacji,
  • Mediacja umożliwia opowiedzenie o swoich przeżyciach, wyrażenie własnych uczuć oraz nazwanie potrzeb w atmosferze poufności, spokoju, akceptacji,
  • Mediacja pozwala na wsłuchanie się w uczucia i potrzeby drugiej strony oraz lepsze zrozumienie powodów jej rozmaitych zachowań,
  • Mediacja prowadzi do zawarcia ugody uwzględniającej potrzeby oraz interesy wszystkich osób
  • Mediacja pomaga w utrzymaniu relacji, które będą lub powinny trwać w przyszłości, a niekiedy umożliwia wybaczenie doznanych krzywd i pojednanie,
  • Osoby uczestniczące w mediacji chętniej stosują się do powziętych ustaleń ze względu na to, że same wypracowały i uzgodniły warunki porozumienia.

Konsultacje mediacyjne prowadzi Joanna Koleff-Pracka – mediator sądowy, specjalista w zakresie mediacji cywilnych i mediacji w Kościele. Rozmowy prowadzone w ramach konsultacji mediacyjnych, podobnie jak każda rozmowa mediacyjna, mają charakter poufny. Mediacja jest odpłatną formą poradnictwa.

Kontakt telefoniczny: 506 788 871

Kolejne konsultacje ustalane są w dogodnym terminie i w formie dla obu stron. Spotkania stacjonarne odbywają się w Warszawie lub Krakowie, a także – w indywidualnych przypadkach – online za pośrednictwem platformy Zoom.